
Acceptatiebeleid
Bij Klantbelang Centraal zetten we in op duurzame, professionele samenwerkingen met ondernemers die serieus willen bouwen aan hun toekomst.
Om de kwaliteit van onze dienstverlening voor onze klanten te waarborgen hanteren wij een zorgvuldig acceptatiebeleid.
Om met ons samen te werken, is het vooraf goed om te realiseren:
- Welke eisen wij stellen aan jou als ondernemer en jouw bedrijf
- Waar we op letten bij nieuwe klanten
- Welke activiteiten en bedrijfsstructuren wij uitsluiten
Onze acceptatiebeleid in hoofdlijnen
Wanneer kan ik klant worden?
Omzetvereisten
Om onze relaties het gewenste niveau aan service en kwaliteit te bieden, richten wij ons op de serieuze ondernemer met een omzet tussen de € 25.000 en € 1,5 miljoen per jaar.
Hogere omzet?
Dan kunnen wij altijd het gesprek met je aan, zolang er van beiden partijen geen twijfel over bestaat of jouw belang (of die van onze relaties) in het geding komt.
Lagere omzet?
Gemotiveerde ondernemers of starters die nog niet de omzetgrens van € 25.000 bereikt hebben, zijn altijd welkom zolang zij een sterk onderbouwd ondernemingsplan kunnen aanleveren.
Bedrijfsstructuren en rechtsvormen
Per rechtsvorm hanteren wij de volgende uitgangspunten:
Eenmanszaak
- De ondernemer moet persoonlijk aansprakelijk en actief betrokken zijn bij de bedrijfsvoering.
- Er moet sprake zijn van omzetgenererende bedrijfsactiviteiten, dus geen hobbymatige ondernemingen zonder omzet.
Vennootschap onder firma (vof)
- De aansprakelijkheidsverdeling tussen vennoten moet duidelijk zijn.
- Wij accepteren geen vof’s waarbij buitenlandse entiteiten of onbekende partijen vennoot zijn.
Besloten vennootschap (bv)
- UBO’s (uiteindelijk belanghebbenden) moeten transparant en bekend zijn.
- Structuren met buitenlandse holdings buiten de EU worden niet geaccepteerd, tenzij volledige transparantie kan worden aangetoond.
- Er mag geen sprake zijn van complexe juridische constructies zonder duidelijke operationele redenen.
Maatschap
- Er moet sprake zijn van actieve beroepsuitoefening (bijvoorbeeld advocaten, artsen, accountants).
- Maatschappen met verborgen vennoten of constructies gericht op belastingontwijking worden niet geaccepteerd.
Stichting
- De stichting moet aantoonbaar maatschappelijk actief zijn en idealiter beschikken over een ANBI-status.
- Stichtingen zonder duidelijke maatschappelijke doelstelling of zonder transparante geldstromen worden niet geaccepteerd.
- Wij accepteren geen stichtingen die feitelijk worden gebruikt als commerciële vehikels of die verbonden zijn aan politiek gevoelige activiteiten.
Vereniging
- Verenigingen zonder maatschappelijke relevantie of met ondoorzichtige financiële activiteiten worden geweigerd.
Stichting Administratiekantoor (STAK)
- Alleen toegestaan als het gebruik van de STAK transparant is en een duidelijke zakelijke reden heeft (bijvoorbeeld structurering van eigendom).
- De certificaathouders en bestuurders moeten volledig inzichtelijk zijn.
- STAK’s die bedoeld zijn om eigendom te verhullen of toezicht te ontwijken worden niet geaccepteerd.
- Financiële rapportages en eigendomsstructuren moeten te allen tijde beschikbaar zijn bij verificatie.
Wij accepteren geen ondernemingen die gebruikmaken van ondoorzichtige holdings, trustconstructies of vennootschappen buiten de Europese Unie.
Onacceptabele sectoren en bedrijfsactiviteiten
Wij accepteren géén klanten die actief zijn in of verbonden zijn met onder andere:
- Pornografie en escortdiensten
- Kansspelen, weddenschappen en loterijen
- (Crypto)brokers, forex-traders en beleggingsplatformen
- Financial influencers zonder de juiste vergunningen
- Handel of dienstverleners in wapens en militaire goederen
- Piramidespelen en multi-level marketing
- Verkoop van imitatieproducten en nepmerken
- Paranormale adviesdiensten en voorspellingspraktijken
- Handel in verdovende middelen zonder de juiste vergunningen
- Illegale handel in verboden goederen of dieren
Wij geloven dat duurzaam en verantwoord ondernemen belangrijk is voor de toekomst. Daarom kijken we naar de maatschappelijke impact van bedrijfsactiviteiten.
Ondernemingen die bewust schade toebrengen aan mens, milieu of maatschappij sluiten wij uit. Ook werken niet samen met ondernemingen die:
- Betrokken zijn bij kinderarbeid, dwangarbeid of moderne slavernij
- Overtredingen begaan tegen fundamentele arbeids- of mensenrechten
- Producten verhandelen die zijn voortgekomen uit mensenrechtenschendingen
- Discriminatie, haat, onderdrukking of schendingen van internationaal humanitair recht bevorderen
Wij behouden ons het recht voor om andere sectoren of activiteiten die naar ons oordeel aanzienlijke risico’s met zich meebrengen eveneens uit te sluiten.
Integriteit en betrouwbaarheid
Wij werken alleen samen met ondernemers die integer handelen. Activiteiten zoals witwassen, fraude of belastingontduiking zijn voor ons onacceptabel.
Als wij twijfels hebben over de integriteit van een ondernemer of diens activiteiten, kunnen wij besluiten om de samenwerking te weigeren of te beëindigen.
Kredietwaardigheid en financiële stabiliteit
Wij vinden het belangrijk dat klanten hun financiële verplichtingen kunnen nakomen om financieel stabiel te zijn en te blijven.
Daarom kunnen wij bij twijfel om aanvullende informatie vragen, zoals recente financiële overzichten. Ook kunnen wij toetsen op bepaalde registraties die wijzen op mogelijke betalingsrisico’s.
Screening en doorlopende monitoring
Bij de onboarding kunnen wij vragen om aanvullende documentatie, zoals identificatie, bedrijfsgegevens of financiële stukken.
Tijdens de samenwerking behouden wij het recht om periodiek controles uit te voeren.
Als nieuwe risico’s ontstaan, zoals integriteitsproblemen of reputatieschade, kunnen wij de samenwerking beëindigen.
Klantbelang Centraal vertrouwt erop dat ondernemers wijzigingen in hun situatie actief en tijdig melden.

Pas je binnen ons beleid?
Dan maken we graag kennis met je. Laten we verkennen of wij de juiste partner zijn om jouw zakelijke doelen en ambities naar een nieuw, hoger niveau te tillen.